Elija el lugar de entrega

La selección de la página del país/región puede influir en varios factores como el precio, las opciones de envío y la disponibilidad del producto.

Mi persona de contacto
igus® México S. de R.L. de C.V.

Boulevard Aeropuerto 160

Col. Corredor Industrial Toluca-Lerma

Toluca, C.P 52004

MX(ES)

¿Tiene alguna pregunta? ¿Necesita materiales?
Aquí podrá descargar imágenes aptas para impresión y comunicados de prensa actuales.
No dude en comunicarse telefónicamente, por correo electrónico o fax.

Contacto para la prensa¿Desea ser añadido a nuestra lista de distribución para medios de comunicación?

Comunicados de prensa por área

Snabb och tillförlitlig dataöverföring med ny CAN-busskabel från igus19/09/2018

Nya chainflex-kabel för CAN-system med yttre mantel i PVC eller PUR, godkänd för den ryska marknaden

Bussystem används alltmer inom automationen eftersom de garanterar snabb och tillförlitlig dataöverföring, sparar utrymme och därigenom pengar. För att uppfylla dessa behov har igus utvecklat en ny CAN-busskabel för ytterst dynamiska energikedjetillämpningar, t.ex. i maskinverktyg. Denna finns antingen med en ytterst nötningstålig yttre mantel av PVC, eller motsvarande mantel i oljeresistenta PUR. Båda kabelalternativen har EAC- och CTP-godkännanden, vilket förenklar handeln med den ryska marknaden.

Efterfrågan på CAN-system (Controller Area Network) fortsätter att öka i ett försök att standardisera dataöverföring. De garanterar en problemfri nätverksanslutning mellan elektroniska system, som exempelvis styrenheter eller intelligenta sensorer. Detta gör det ekonomiskt möjligt att införa avancerade system, och analyser över olika system kan utföras samtidigt för flera elektroniska styrenheter. Den nya CAN-busskabeln från igus garanterar en mycket tillförlitlig dataöverföring, även vid mycket hög belastning av kabeln i rörelse som när den exempelvis används i en energikedja. Den nya och kostnadseffektiva busskabeln finns med två olika yttre mantlar - CFBUS.PVC.020 med ytterst nötningstålig PVC, eller CFBUS.PUR.020 med ytterst oljeresistent PUR. De nya CAN-busskablarna testades precis som alla kablar i det lokala testlaboratoriet hos igus, utspritt över 2 750 m². Detta gör igus till den enda tillverkaren på marknaden som kan erbjuda 36 månaders garanti på hela sitt kabelsortiment. De nya kablarna används i bearbetningsmaskiner och maskinverktyg, samt vid tillämpningar i låg temperatur. För att underlätta handeln med Ryssland har båda kablarna CTP- och EAC-godkännande.

chainflex-kablar med godkännanden är tillförlitliga och sparar pengar
Genom sina 1 300 typer erbjuder igus världens bredaste utbud av energikedjekablar som har internationella godkännanden, inklusive kablar med EAC- och CTP-godkännande. EAC-certifieringen är det officiella beviset för att de importerade maskinerna eller komponenterna efterlever de harmoniserade tekniska bestämmelserna (TR ZU) som upprättas av de deltagande länderna i det euroasiatiska ekonomiska samarbetet (EAEU). CTP-standarden fokuserar på kablarnas beteende vid brand och de flamskyddsmaterial som används. De två godkännandena är avsedda att förenkla affärsrelationerna. Tack vare EAC- och and CTP-godkännandena kan företag som exporterar till Ryssland eller EAEU:s medlemsländer få sina maskiner och sin utrustning genom tullen snabbare och börja uppstarten hos slutkunden direkt efter återmontering. Med både EAC- och CTP-godkännande kan den omfattande inspektionen av alla myndighetsbestämmelser för en produktionsmaskins samtliga komponenter genomföras snabbt och smidigt. Genom att använda certifierade chainflex-kablar kan företag spara tid och pengar när de ska igenom tullen. Ytterligare en fördel med de båda certifieringarna är att nya och begagnade maskiner och utrustning kan flyttas och säljas över landsgränserna till tullunionens samtliga länder. Ytterligare nationella efterlevnadscertifieringar via GOST-R, TR eller GOST-K behövs inte längre när EAC- och CTP-godkännanden finns.

Los términos "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" y "yes" son marcas comerciales legalmente protegidas de igus® GmbH en la República Federal de Alemania y otros países. Esta es una lista no exhaustiva de las marcas comerciales de igus GmbH o de empresas afiliadas de igus en Alemania, la Unión Europea, EE.UU. y/u otros países o jurisdicciones.

igus® GmbH puntualiza que no vende ningún producto de las empresas Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber y cualquier otro fabricante mencionado en esta página web. Los productos que ofrece igus® S.L.U. son los de igus® GmbH.